پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 9 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۳۲:۰۰

تقویت بازار کشتی‎های نفتکش‎ افرامکس

باشگاه خبری فراساحل: نرخ اجاره کشتی‎های نفتکش افرامکس در هفته‎های گذشته به دلایلی چند افزایش پیدا کرد و پیش بینی می‎شود که این افزایش همچنان ادامه داشته باشد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، شرکت Ocean Freight Exchange اعلام کرد که بازار کشتی‎های نفتکش‎ افرامکس در آسیا در هفته‎های گذشته به آرامی تقویت شده است به طوری که انتظار  می‎رود که نرخ این کشتی‎ها به افزایش ادامه دهند. جان‌هان، مدیرعامل Ocean Freight Exchange، اظهار کرد که دلیل رشد نرخ اجاره این کشتی‎ها در هفته‌های آتی افزایش محموله‎های نفتی در آسیا، تاخیر در بارگیری کشتی‌ها به دلیل شرایط نامساعد جوی، و کاهش تعداد نفتکش‌ها است. برای مثال نرخ نفتکش‌های افرامکس در مسیر اندونزی به ژاپن در هفته گذشته نسبت به هفته پیش از آن 30 واحد در مقیاس جهانی افزایش یافت و به 130 واحد رسید. این در حالی است که نرخ اجاره یک فروند کشتی نفتکش در مسیر TD14 در بورس بالتیک در پایان هفته گذشته به 127.50 واحد رسید.

هان افزود که دلیل این افزایش می‎تواند بالا بردن تولید پالایشگاه‎های منطقه آسیا در سه ماهه چهارم سال میلادی باشد که با تولید بیشتر خود را برای فصل زمستان آماده می‌کنند. پالایشگاه‌های ژاپنی در این میان نرخ بهره وری خود را از 90 درصد به 92.3 درصد در پایان هفته گذشته افزایش دادند. این موجب افزایش واردات محموله‌های نفتی شده است و نرخ نفتکش‌های افرامکس را به صورت فصلی بالا برده است. هان ادامه داد: "یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر این بازار افزایش تولید و صادرات نفت روسیه بود که در ماه نوامبر برای سومین ماه پیاپی رکورد زد. تولید نفت روسیه در ماه گذشته میلادی به 11.21 میلیون بشکه در روز رسید."



  کد خبر : 2937
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :